Monday 17 March 2014

Addis Ababa’nın en eski kahve evi: Caffé TO.MO.CA.

1953 yılında kurulmuş olan Caffé TO.MO.CA. Addis Ababa’nın en eski kahve evi; TO.MO.CA.  İtalyanca Torrefazione Moderna Café’nin (Modern Kahve Kavurma) kısaltması; bu işletmede Harrar bölgesinin en kaliteli kahvelerini geleneksel yöntemlerle ağır ağır kavurduktan sonra öğütüyorlar. Böylece Coffea Arabica’nın lezzeti ulaşılabilecek en doruk noktasına taşınıyor.



Caffé TO.MO.CA.’nın Addis Ababa’da iki şubesi var; bizim aynı gün içinde ikisine de uğrama şansımız oldu. Ana şubesinde bunna olarak hazırlattığımız enfes kahvenin tadına baktık, diğerine ise öğütülmüş hazır kahve satın almak için uğradık çünkü ilkinde kalmamıştı.

Kahve içtiğimiz mekanda özel odalardan birine geçerek kahvenizi keyifle yudumlarken bir yandan sohbet edebilir, diğer yandan odanın duvarlarını süsleyen özenle seçilmiş resimleri inceleyebilirsiniz.



Caffé TO.MO.CA. çok özel bir mekan; kahvesi de bir o kadar leziz... 

Tüm odaları saran taze kavrulmuş Coffea Arabica'nın o tarifi imkansız keskin kokusu o gün bugündür burnumda tütüyor dostlar... 





Sevgiyle kalın, kahvesiz kalmayın...

Esen K.

3 comments:

  1. Selamlar Esen,

    Ben Serkan Esen :) En sondaki temenniyi gördüm, kahvesiz kalmayın diyordu. Kayıtsız kalamadım. Kahvesizim ve Çaresizim. Biliyorum ki çare sizsiniz diyeceğimi tahmin edebilirsin. Diğer yazılarını da okuyacağım şimdi. Uzak yerlerde keyifli günler diliyorum. Ağız tadına güveniyorum :)

    ReplyDelete
  2. Eyvallah Serkan'cım. İlgin, güzel yorumun ve hoş temennilerin için teşekkür ederim. Sabah sabah şenlendim :)

    ReplyDelete
  3. Türkiye'de satışı olan bir yer var mı acaba? Bir tanıdığım aracılığı ile bu kahveden içtim. Harika bir kahve.

    ReplyDelete